Sürücüler Daha Güvenli Ama Sigorta Maliyetleri Artmaya Devam Ediyor Görseli

Sürücüler Daha Güvenli Ama Sigorta Maliyetleri Artmaya Devam Ediyor

ABD Ticari Ulaştırma Bakanlığı'nın (DOT) ticari kamyon işletme güvenliği uyumluluğunu yönetmekten sorumlu şubesi olan Federal Motorlu Taşıyıcı Güvenlik İdaresi'ne (FMCSA) göre, güvenli olmayan sürüş ihlalleri yıldan yıla %2 azalmış durumda. Aynı zamanda, Truckload Taşıyıcı Derneği (TCA) üyeleri tarafından bildirilen gelir yüzdesi olarak sigorta maliyetleri neredeyse %10 artmış.


Net bir resim elde etmek için toplam gelirleri görmemiz gerekiyor ancak son beş yıllık sigorta maliyeti verilerine baktığımızda 2015'ten itibaren belirgin bir artış eğilimi var. 2018'in ortalarında gelirlerin düştüğü için bir düşüş anı oldu. Son on yılı aşkın süredir en sıcak yaz sezonu nedeniyle ise arttı. Sigorta masrafları, 2018'in sonuna kadar bıraktıkları yerden hızla yükseliyor, çünkü taşıyıcılar sürekli artan bir miktar sorumluluk için daha fazla para ayırıyorlar.


Sigorta masrafları, esasen bir sigorta şirketinin ödenmeyen bir olayın gelecekteki masrafı için ayrılan taşıyıcı sorumluluk sigortası primlerinin ve yedeklerinin birleşiminden oluşuyor. Birkaç farklı tipte ve sigorta taşıyıcısı katmanı bulunmakta, ancak burada sorumluluk kısmına bağlı kalacağız.


Otomotiv için ödenenler gibi sigorta primleri, bir taşıyıcının bir olaya sahip olma olasılığını ve bu kazanın ne kadar tutabileceğini belirleyerek sigorta sağlayıcıları tarafından hesaplanır. Hesaplamanın kilit bileşeni ikinci bölüm, yani olayın maliyeti.


FMCSA verilerine bakıldığında, güvensiz sürüş ihlalleri 2013-14'ten bu yana ilk kez düştü. Cass Navlun Gönderi Endeksi ve FreightWaves Giden İhale Hacim Endeksi (OTVI) hacimleri gibi çeşitli veri setlerine bakıldığında, 2019 yılı Kasım ayına kadar bazı düşük ihlal sayılarını hesaba katabilecek %3-4 oranında düştü. Oysa güvensiz sürüş ihlallerinin son 7 yılda çok fazla görünmüyor olması gibi bir faktör var önümüzde. Cass'e göre navlun hacimleri 2013'ten 2014'e neredeyse %3 artarken, güvensiz sürüş ihlalleri ise neredeyse %14 düşüş gösterdi.


Tabii ki, icra kurumunun davranışları prosedürler değiştikçe yıldan yıla tutarlı olmayabilir, ancak sigorta hesaplamasının bir kısmı icra uygulamalarından bağımsız olarak FMCSA tarafından toplanan verilere bağlıdır. Tüm bu verilere baktığımızda kullanıcıların davranışları, kaza oranları ve kaza çeşitleri değişirken sigorta fiyatları sadece artıyor gibi gözüküyor. Bu konuda bir düzenleme veya yeni bir bakış açısı gelecek mi bunu hep birlikte bekleyip göreceğiz.