Online tekliflerinde insurtech çözümlerinin avantajları
Deloitte Kanada’nın teknoloji danışmanlık ortağı David Kerr bu konu hakkında geçtiğimiz günlerde verdiği bir röportajda brokerlar ve insurtech çözümleri arasındaki ilişkiye değindi.
Kerr bu konuda, “Şu anda bu çözümlerin bir kısmı mevcut satın alma maliyetlerinin düşük olması ve uygulanması nispeten ucuz olan işlevselliklere sahip olması nedeniyle ilgi çekici. Online fiyat teklifi, bazı insurtech’ler tarafından sunulan fonksiyonlara sadece birer örnek. Zorluk birkaç cephede. Öncelikle, geleneksel bir broker yönetim sistemine kıyasla insurtech çözümünün ne sağlayabileceği çok fazla anlaşılabilmiş değil, daha fazla ne sağlamayacağını düşünüyoruz.” şeklinde konuştu.
Kerr, daha sonra konuşmasına şöyle devam etti “Örnek olarak bir insurtech ile faturalandırma yapabilir miyim, yapamaz mıyım? Ne tür bir müşteri yönetimi buna dahil? Verileri hangi biçimde, sigortacıya götürebilirim? Bu yolda ilerlerken entegrasyon ve işlevsellik kapsamıyla ilgili bir dizi soru dikkate alınması gerekir.”.
Neticede bazen bazı brokerler, farklı fonksiyonlara sahip birden fazla insurtech teknolojisini kullanmak isteyebiliyorlar. Bu durumda entegrasyonun sağladığı avantajlar, entegrasyonun tamamlanma sürecinin kolaylığı ve çabukluğu tercih aşamasında belirleyici faktörlerden biri olabiliryor. Kerr, bu konuda “Broker’lar için, ayrı insurtech çözümlerini kullanarak şirket içinde sahip oldukları yeteneklerin miktarını nasıl artıracaklarını düşünmeleri muhteşem bir fırsat.” dedi.